سوالات اساسی حین انتخاب رنگ برند
یکی از گامهای مهم در برندسازی سازمانی و برندسازی شخصی خلق هویت و شخصیت برند است. انتخاب رنگ اصلی برای برند از ارکان هویت یک برند است. از رنگ برای تحریک احساس و بیان شخصیت استفاده می کنند. رنگ، تداعیات ذهنی از برند را بر می انگیزاند و احساس تمایز را سرعت می بخشد.
انتخاب یک رنگ برای هویت برند، هم نیازمند درک کاملی از تئوری رنگ است، و هم چشم انداز روشنی از این که برند چطور باید خودش را بشناساند و متمایز کند و در رسانه های مختلف منسجم و معناردار جلوه کند.
در حالی که برخی رنگ ها جهت انسجام بخشی به هویت برند استفاده می شود، از سایر رنگ ها برای شفاف سازی معماری برند و متمایز نمودن خطوط محصول و خدمات از یکدیگر استفاده می گردد.
بنا به سنت، رنگ اصلی برند، به لوگو اختصاص می یابد و رنگ فرعی لوگو، به عوامل توصیف کننده کسب و کار یا شعار. همچنین خانواده رنگ هایی برای برند انتخاب می شود که طیف گسترده نیازهای ارتباطی در رسانه ها و اقلام مختلف را برآورده کند.
سوالات اساسی در مورد انتخاب رنگ برند عبارتند از:
۱-آیا رنگ خاص است؟
۲-آیا از رنگ های رقبا متمایز است؟
۳-آیا پیام اصلی برند تان را این رنگ منتقل می شود؟
۴-آیا رنگ برای این نوع از کسب و کار مناسب است؟
۵-آیا با این رنگ می توان در تمامی رسانه ها به انسجام و سازگاری رسید؟
۶-آیا در کاربردهای تک رنگ، (مانند کپی و …) می توان خوانا بودن را حفظ کرد؟
۷-آیا طیف رنگ های انتخاب شده، از انسجام برند حمایت می کنند؟
۸-آیا این رنگ در همه بازارهای هدف معنای مثبتی را دارد؟
۹-آیا متناسب با گروه مخاطبان شما هست؟
اطلاعات بیشتر: کتاب طراحی هویت برند، الینا ویلر، انتشارات سیته
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.