۵ اصل برای موفقیت در بازاریابی محتوایی

با تحول اخیر در جهان آنلاین که ناشی از به روز رسانی های مرتب الگوریتم گوگل است، مشکل است دقیقا بفهمیم که ماتریس بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چه کار می کند و چه کار نمی کند. اما یک استراتژی وجود دارد که گوگل آنرا تایید کرده و احتمالا همیشگی خواهد بود: بازاریابی محتوایی .

بازرایابی پادشاه است

گوگل روشن کرده است که چشم انداز درازمدت آن است که سایت های مفید و معتبر را در نتایج جستجو طبیعی بالا بیاورد. به این معنی که وب سایت ها برای ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده باید تلاش کنند چرا که هم به ارتباط بهتر با کاربران می انجامد و هم برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو مهم است.

اگر محتوای شما این کار را انجام نمی دهد، این نکات را برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی در نظر بگیرید:

۱-برای درک نیازهای مخاطبان خود زمان صرف کنید

مطالب شما می تواند بسیار آموزنده باشد و فیلم های شما می توانند جلوه بصری خیره کننده داشته باشند اما اگر نیاز و خواست های مخاطبان خود را برآورده نکنند. خدمتی به ترافیک سایت شما نمی کند.

برای تعیین انواع محتوایی که مخاطبان شما بیشترین آنها را میخواهند، انواع مقاله هایی را که در وبلاگها در صنعت شما محبوب هستند شناسایی کرده و محتوایی را که اغلب در پروفایل های شبکه های اجتماعی خوانندگان شما به اشتراک گذاشته شده است، بررسی کنید یا خوانندگان خود را باهدف موضوعات مورد علاقه شان بررسی کنید. شما همچنین می توانید به پست های وبلاگ، فیلم ها و سایر محتوای وب سایت خود نگاه کنید تا ببینید کدام موضوعات بیشترین لایک، کامنت و اشتراک گذاری را داشته اند .

۲-برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوایی هزینه کنید.

محتوای خوب اتفاقی ایجاد نمی شود. پس از شناسایی موضوعاتی که برای خوانندگان شما جالب خواهد بود، زمان و پول لازم را برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا ، تامین کنید. حتی اگر شما خودتان می توانید محتوا تولید کنید، باز هم به یک نویسنده با استعداد، سازنده اینفوگرافی یا تولید کننده ویدیو نیازمند هستید، چرا که باید زمان خود را مدیریت کنید.

از سوی دیگر، اگر شما نمی توانید پرسنل جدیدی برای تولید محتوا استخدام کنید، برخی کارها را برون سپاری کنید. دانشجویان زیادی هستند که می توانند با مبالغ کم برای شما کار کنند. به این ترتیب وقت شما آزاد می شود و می توانید از زمان خود برای جذب مشتریان و کارهای مهم تر استفاده کنید.

۳-استاندارد بالایی برای تولید محتوا درنظر بگیرید

همانطور که مقالات، پست های وبلاگ، فیلم ها و سایر بخش های کمپین بازاریابی محتوا را توسعه می دهید، مراقب کیفیت بالای مطالب باشید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است وسوسه شوید و بخاطر صرفه جویی در زمان و پول، از جزییات صرف نظر کنید. اما بدانید که محتوای ضعیف می تواند به برند شما آسیب برساند و هزینه بازگشت مشتریان را بیشتر کند. اگر متوجه کاهش مداوم ترافیک سایت خود و یا مشارکت خواننده خود شدید، ممکن است نشانه ای از این باشد که استانداردهای محتوای شما کاهش یافته است. استانداردهای خاصی ایجاد کنید و به آنها بپردازید، هم برای خودتان و هم برای تیمی که برایتان کار می کنند.

۴-در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید.

موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا به شدت به این بستگی دارد که توسط خوانندگان شما و سایرین به اشتراک گذاشته شود. بنابراین، نباید منتظر نشست و صبر کرد تا خوانندگان شما بتوانند محتوایی را که مدت زمان زیادی سرمایه گذاری کرده اید پخش کنند. کانال های اجتماعی محبوب را شناسایی کنید و در آنها حضور داشته باشید.

برای انجام این کار، شما باید به طور منظم با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی، به خصوص تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و توییتر، ارتباط برقرار کنید. از تبلیغات زیاد اجتناب کنید. ابتدا با طرفداران خود به طور طبیعی ارتباط برقرار کنید. سپس، بهترین مطالب خود را در شبکه های اجتماعی بگذارید، مطالبی که مطوئن هستید برای مخاطبان تان مزیت ایجاد می کند

با این حال اگر شاهد کاهش تعداد فالورهای خود بودید ، استراتژی خود را دوباره ارزیابی کنید.

۵- در پروسه تولید محتوا ، انعطاف پذیر و سازگار باشید

لزوما هر محتوای تولید شده ، محبوب نخواهد بود و ممکن است برای وب سایت شما ترافیک جدید ایجاد نکند. مهم نیست که چقدر برنامه ریزی شده و ساختار یافته باشد، اما ممکن است برخی محتواهای شما با مخاطب ارتباط برقرار نکند. اما مهم این است که شما دلسرد نشوید. سعی کنید با یک برنامه منظم تولید محتوا کنید. به طور مرتب با ایجاد محتوای جدید ، احتمال رسیدن به نقطه اوج را افزایش خواهید داد.

همچنین می توانید راه هایی برای مشهور شدن در صنعت خود بیابید، زیرا خوانندگان شما دوست دارند نام برند محبوب خود را در سایر وب سایتها مشاهده کنید. در این زمینه توصیه می کنم مطالب مربوط به برندسازی شخصی را مطالعه کنید.

منبع: https://www.entrepreneur.com

اصول برندسازی شخصی
جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *