۸ ویژگی برند شخصی معتبر

حتما شما هم به آدمهای مشهور اما به اصلاح کم مایه برخورد کردید. این آدمها هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی دیده می شوند. شاید با خودتون فکر کرده باشید که این تنها مسیر برندسازی شخصی ست و هدف برندسازی شخصی در نهایت ختم یه این موارد میشه.

اما بهتره بدونید که :

برندسازی شخصی با “بازاریابی شخصی” یا “تبلیغ شخصی” فرق داره

و اساس اون پشتوانه های علمی محکمی داره. اگر شما هم می خواهید گام در مسیر برندسازی شخصی اصیل  و معتبر بذارید بهتره که موارد زیر رو همیشه در نظر داشته باشید.

۱-اعتبار؛  برند خودت باش. شما مدیرعامل “تو” هستید. برند شما باید بر اساس شخصیت واقعی شما ساخته شود. این برند باید شخصیت ، رفتار ، ارزشها و دید شما را منعکس کند. بنابراین باید مطابق با جاه طلبی شخصی شما باشد.

۲-تمامیت و یکپارچگی؛  شما باید از کدهای اخلاقی و رفتاری که توسط برنامه برند شخصی خود تعیین شده ، پیروی کنید.

۳-ثبات ؛  شما باید در رفتار خود سازگار باشید. این باعث شجاعت می شود. آیا دیگران همیشه می توانند به شما وابسته و روی شما حساب کنند؟ آیا دوباره و دوباره و دوباره کارهای مرتبط انجام می دهید؟ به عنوان مثال ، همبرگرهای مک دونالد و نوشابه های کوکاکولا همیشه یکسان هستند.

چگونه برند شخصی معتبر داشته باشیم

۴-تخصص:  تمرکز خود را روی یک زمینه متمرکز کنید. دقیق باشید ، متمرکز بر یک استعداد مجزا یا مهارت منحصر به فرد باشید. کلی بودن بدون داشتن مهارت ، شما را منحصر به فرد ، خاص و متفاوت نخواهد کرد.

۵-اقتدار ؛ به عنوان یک متخصص شناخته شده در یک زمینه خاص ، بسیار با استعداد ، بسیار با تجربه و به عنوان یک رهبر مؤثر دیده شوید. حرف شما در آن حوزه خریدار داشته باشد.

۶-تمایز؛  خود را بر اساس برند خود متمایز کنید. باید به روشی منحصر به فرد بیان شود که با رقبا متفاوت است و باید برای دیگران ارزش افزوده ایجاد کند. باید به طور واضح تعریف شود که مخاطبان شما می توانند به سرعت آنچه را که در نظر دارید را درک کنند.

۷-مرتبط ,و متناسب؛  آنچه شما می خواهید باید به آنچه مخاطب هدف خود مهم می داند ، متصل باشد.

دیده شدن؛ باید بارها و بارها ، به طور مداوم و مکرر دیده شوید ، تا زمانی که در ذهن مخاطب جاسازی شود. یعنی تکرار و درمعرض دید بودن.

پایداری ؛ نام تجاری شما به رشد زمان نیاز دارد باید به صورت ارگانیک توسعه یابد. شما باید با آن کنار بیایید ، تسلیم نشوید ، به خودتان ایمان داشته باشید و صبور باشید. مارک های بزرگی مانند Tiger Woods ، Oprah Winfrey سالها طول کشیده اند تا پس از یک دوره طولانی از کار اختصاصی ، ایثار ، شجاعت ، برنامه ریزی و شکیبایی برای ادامه کار به برند تبدیل شوند.

حسن نیت؛  مردم با افرادی تجارت می کنند که دوست شان داشته باشند. اگر برند شخصی شما به نتایج خوبی برسد و به روشی مثبت درک شود ، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. شما باید با ارزشی را خلق کنید که مثبت و ارزشمند شناخته شود. حسن نیت برند بیل گیتس کمک می کند تا از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در حال حاضر بزرگترین بنیاد خیرخواهانه شفاف در جهان است ، جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

۸-افزایش عملکرد؛  عملکرد مهمترین عنصر پس از شهرت برند شما است. اگر عملکرد خوبی نداشته باشید و و خود را به طور مداوم بهبود نبخشید ،  برندسازی شخصی بی خاصیتی خواهید بود. بنابراین ، برند شخصی شما باید به کارت امتیاز متعادل شخصی شما متصل باشد.

موارد بالا مهمترین نکات در ساخت برندسازی شخصی هستند که توجه به اونها شما رو از افتادن در دام “بازاریابی شخصی” یا تبلیغ شخصی حفظ می کنه.

جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *