هفت تصور اشتباه برندسازان در بازاریابی محتوایی

امروزه شرکت ها بیش از پیش به سمت بازاریابی درونگرا و تولید محتوا روی آورده اند. با این حال در بسیاری موارد پروژه ها با شکست مواجه می شود.

حتی بسیاری از افراد که بدنبال برندسازی شخصی خودشان هستند گاهی بر اثر افتادن در دام تصورات اشتباه، هدف اصلی را گم می کنند و در بسیاری از موارد هم از ادامه مسیر خسته می شوند. در حالی که می توان گفت راهکارهای بازاریابی محتوایی بهترین تاکتیک ها برای موفق شدن در پروسه برندسازی شخصی است.

بخشی از این شکست ها ناشی از داشتن نگرشهای غلط در مورد بازاریابی اینترنتی و به تبع آن بازاریابی محتوایی است. با شناخت این نگرشها باید بطور جد از آنها پرهیز کنیم.

بازاریابی محتوایی یعنی ترویج یک ایده ، محصول و یا فرد از طریق تولید و بازنشر محتوای مناسب و متناسب.

بازاریابی محتوایی

هفت نگرش نادرست در مورد بازاریابی محتوایی به شرح زیر است:

۱-تولید محتوا به تنهایی کافی‌ است.

تولید محتوا تنها یکی از مراحل بازاریابی محتوایی است. برنامه ریزی، ترویج و انتشار محتوا و در نهایت بازبینی و اصلاح محتوا و برنامه ها از دیگر فرآیندهای بازاریابی محتوایی هستند.

۲- بازاریابی محتوایی به دانش و ابزارهای فنی نیاز ندارد!

امروزه ابزارهایی مختلفی برای بهینه کردن محتوا و افزایش بهره وری در تولید محتوا عرضه شده است. همچنین داشتن تخصص در موضوعی که قرار است درباره آن محتوا تولید کنیم یک ضرورت اساسی است.

۳- بازاریابی محتوایی برای تبلیغ برند نیست!

هرگز این گونه نیست. ما محتوا را برای دلخوشی و از سر شکم سیری تولید و تکثیر نمی کنیم. محتوا باید هدفمند باشد وگرنه در دریای رسانه ها، گم می شود. بازاریابی محتوایی بهترین روش برای تبلیغ برند ها است. خواه برند یک شرکت تولید کننده یا خدمات دهنده باشد و خواه یک برند شخصی .

۴-ارزش و نتایج بازاریابی محتوایی ، قابل اندازه‌گیری و ارزیابی نیست!

این را تنبل ها می گویند. آنهایی که تلاش نمی کنند ابزارها و راه های جدید را برای اثربخشی امتحان کنند. امروزه هر رسانه ای ابزارهای ابتدایی را برای ارزیابی پست ها در اختیار قرار داده است و همچنین ابزارهای مکملی توسط شرکت های مختلف ارائه شده است که مهترین آنها عبارتند از :

Hootsuite

Buffer

نوین هاب

که این آخری سرویسی فارسی زبان است. با جستجوی بیشتر می توانید سرویس های مشابه را پیدا کنید.

برندسازی با بازاریابی محتوایی

۵-بازاریابی محتوایی «حتما» زودبازده است!

کی گفته؟ برای اینکه بخواهیداز بازاریابی محتوایی نتیجه بگیرید حداقل شش ماه زمان نیاز دارید. بنابراین صبور باشید و بر برنامه هایی که چیده اید، پایبند باشید.

۶-بازاریابی محتوایی ، یعنی فقط مطلب نوشتن!

تفاوت یک فرد حرفه ای با کسی که برای نشریات زرد مطلب می نویسد این است که به تک تک جلمات و عبارات دقت می کند و برای آنها هدف مشخصی دنبال می کند. توجه به آموزش محور بودن، دلنشین بودن و سرگرم کننده بودن را فراموش نکنید.

۷ -بازاریابی محتوایی ارزان و کم هزینه است.

هرگز اینگونه نیست. مهمترین هزینه ها در بازاریابی محتوایی زمان است. همچنین برای تولید یک محتوای جذاب، گوشی هوشمند و میکروفون و تهیه کتابها یا دوره های آموزشی لازمه کار است.

البته شما به هیچ وجه نباید نگران هزنه ها باشید، در یک برنامه بازاریابی اصولی، نه تنها هزینه ها برگشت می خورد بلکه می توانید به سودهای چند برابری برسید.

اصول برندسازی شخصی
جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۱۴۷ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *