توصیه هایی به مشاوران برای پیاده سازی پروسه برندسازی

پروسه برندسازی و تدوین استراتژی های برند جزو اولویت های یک کسب و کار است و امروزه به مهمترین عامل تداوم و موفقیت تبدیل شده است.

برندسازی یک پروسه چند وجهی است که همه ارکان سازمان با آن درگیر خواهند شد.

به یاد داشته باشید که تغییرات بزرگ برای برند یک شبه رخ نمی دهند لذا اهداف برند می بایستی بلند مدت باشند . لذا بایستی برای موفقیت در برندسازی، فرآیندی تدریجی و مداوم را برای سالیان دنبال کرد.

برندسازی بطور متداول شامل گام اساسی است که در شکل زیر نشان داده شده است:

فرآیند برندسازی

به مشاوران برندسازی توصیه می شود که برای دستیابی به پیوستگی در فرآیند برندسازی توصیه های ۶ گانه زیر را در نظر بگیرند:

۱-جو تغییر و بهبود مستمر را در سازمان ایجاد کنید. به مدیران اجازه دهید در مورد استراتژی برند صحبت کنند.

۲-فرآیند های اطلاعاتی به هنگام را طراحی کنید. از این طریق اطلاعاتی بدست بیاورید تا نشان های قوت/ضعف یا تهدیدهای مربوط به جایگاه و هویت برندتان را گزارش کنند.

۳-رویه هایی را برای اجرای نفوذ سریع در بازار تهیه کنید. لازم به ذکر است که این رویه ها بر مبنای تحلیل های عمیق از وضعیت و جایگاه برند، از جمله اندازه بازار، پتانسیل رشد، کانالهای توزیع، ویژگی های مشتریان و وضعیت رقابت در صنعت تهیه می شود.

۴-چهارچوب های استانداردی برای اطلاع رسانی در مورد برنامه های برند تهیه کنید. این چهارچوب های اطلاع رسانی باید شفاف و گویا باشند و افراد را در جریان روند پیشرفت برنامه قرار دهند. بر مبنای اهداف شفاف و سناریوهای مناسب تجاری، موانع، شناخته شده و عوامل ناشناخته ها مشخص خواهند شد.

۵-برای پیاده سازی و اجرای برنامه برندسازی، فرآیندهای قدرتمندی طراحی کنید. این برنامه اجرایی، نیازمند حضور بلند مدت مدیر برند می باشد. برنامه برندسازی شامل برنامه هایی برای رشد و توسعه تدریجی برند شرکت می باشد. برنامه های حمایتی از برند را نیز در نظر بگیرید.

۶-همه افراد را در برنامه ریزی برند شرکت دهید. یکی از مهمترین دلایل شکست برندسازی این است که تنها یک گروه از افراد سازمانی درگیر آن می شوند. مشارکت و درگیری سطوح مختلف سازمانی در مرحله برنامه ریزی، تعهد آن ها در اجرا بالاتر می برد.

جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *