سوالات اساسی حین انتخاب رنگ برند

یکی از گامهای مهم در برندسازی سازمانی و برندسازی شخصی خلق هویت و شخصیت برند است.   انتخاب رنگ اصلی برای برند از ارکان هویت یک برند است. از رنگ برای تحریک احساس و بیان شخصیت استفاده می کنند. رنگ، تداعیات ذهنی از برند را بر می انگیزاند و احساس تمایز را سرعت می بخشد.

انتخاب یک رنگ برای هویت برند، هم نیازمند درک کاملی از تئوری رنگ است، و هم چشم انداز روشنی از این که برند چطور باید خودش را بشناساند و متمایز کند و در رسانه های مختلف منسجم و معناردار جلوه کند.

در حالی که برخی رنگ ها جهت انسجام بخشی به هویت برند استفاده می شود، از سایر رنگ ها برای شفاف سازی معماری برند و متمایز نمودن خطوط محصول و خدمات از یکدیگر استفاده می گردد.

بنا به سنت، رنگ اصلی برند، به لوگو اختصاص می یابد و رنگ فرعی لوگو، به عوامل توصیف کننده کسب و کار یا شعار. همچنین خانواده رنگ هایی برای برند انتخاب می شود که طیف گسترده نیازهای ارتباطی در رسانه ها و اقلام مختلف را برآورده کند.

سوالات اساسی در مورد انتخاب رنگ برند عبارتند از:

۱-آیا رنگ خاص است؟

۲-آیا از رنگ های رقبا متمایز است؟

۳-آیا پیام اصلی برند تان را این رنگ منتقل می شود؟

۴-آیا رنگ برای این نوع از کسب و کار مناسب است؟

۵-آیا با این رنگ می توان در تمامی رسانه ها به انسجام و سازگاری رسید؟

۶-آیا در کاربردهای تک رنگ، (مانند کپی و …) می توان خوانا بودن را حفظ کرد؟

۷-آیا طیف رنگ های انتخاب شده، از انسجام برند حمایت می کنند؟

۸-آیا این رنگ در همه بازارهای هدف معنای مثبتی را دارد؟

۹-آیا متناسب با گروه مخاطبان شما هست؟

فاکتورهای اصلی در انتخاب رنگ برند

اطلاعات بیشتر: کتاب طراحی هویت برند، الینا ویلر، انتشارات سیته

اصول برندسازی شخصی
جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *