مهارت های مورد نیاز برای مدیر برند

یکی از سوالات اساسی سرمایه گذاران و مدیران عامل کسب و کارها این است که بعد از پروسه تدوین استراتژی برند و خطوط راهنمای برند، مسئولیت پیاده سازی و راهبری برند با کیست؟ در سطح سازمانی چه کسی مسئول نظارت و پیشبرد برند شرکت را بر عهده می گیرد؟ چه کسی متولی پیاده سازی و نظارت بر فرآیند برندسازی را بر عهده خواهد داشت؟ و آن فرد چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

مهارتهای مورد نیاز برای مدیربرند

می توان به سوال پاسخی فرابخشی داد به این نحو که همه واحد های یک سازمان مسئول محافظت و ارتقای یک برند را بر عهده دارند. اما وقتی صحبت از پایش و نظارت بر اجرای اصولی استراتژی های برند می شود پاسخ را باید در رسته سازمانی “مدیر برند” خلاصه کرد.

در این خصوص موضع کسب و کارها غالبا بر دو حالت است : حالت اول این که پست سازمانی مدیر برند در شرکت وجود دارد که در این حالت باید دید این فرد شایستگی های لازم را برای پیشبرد امور دارد یا خیر؟

حالت دوم آنکه سمتی مدیر برند در سازمان وجود ندارد و بایستی این سمت در ساختار موجود ، تعریف و فرد شایسته انتخاب گردد.

در هر دو حالت می بایستی فهرستی از شایستگی های مورد نیاز و شرح وظایف مدیر برند در اختیار داشت تا بهترین تصمیم را برای سپردن سکان برند سازمان به فرد مورد نظر داشت. در این نوشتار مروری خواهیم کرد بر مهارت های مورد نیاز برای مدیر برند.

برای درک بهتر موضوع مهارت های مورد نیاز را در سه حیطه دانشی، نگرشی و رفتاری دسته بندی می کنیم:

مهارت های دانشی مدیر برند:

–   آشنایی با دانش بازاریابی و فروش

–     آشنایی با دانش تحقیقات بازار

–  آشنایی با روشهای قیمت گذاری

–  آشنایی با استراتژی های سازمانی و کسب و کار

–  تسلط بر گرایش های مختلف برند سازی و تبلیغات

–  تسلط بر فرآیند برندسازی

–    تسلط بر زبان انگلیسی

مهارت های نگرشی مدیر برند:

–    روحیه کار تیمی

–  قابلیت اعتمادسازی و اعتماد بخشی

– نگاه و تفکر سیستمی

–  تفکر تحلیلی و استراتژیک

–  نگرش مثبت به تغییر و یادگیری

–   روحیه خلاقیت و نوآوری

–   اعتماد بنفس و مسئولیت پذیری

–   تفکر انتقادی

مهارت های رفتاری مدیر برند:

–  مدیریت بر خود و دیگران

–  مدیریت تیمهای کاری

–  تسلط بر ابزارهای جدید تبلیغاتی

–  تسلط بر نرم افزارهای آفیس و تحلیل اطلاعات spss,lisrel

–  تصمیم گیری و حل مساله

–  برنامه ریزی و مدیریت پروژه

–   روابط عمومی بالا و مقبولیت حرفه ای

–  قدرت متقاعد سازی

لزوما همه مهارت های ذکر شده در یک فرد یافت نمی شود اما این مهارتها می تواند معیاری برای محک زدن مدیران برند موجود یا داوطلبین سمت مدیر برند قرار گیرد.

مدیر برند با بهره مندی از مهارت های ذکر شده خواهد توانست وظایف خود را در سازمان بخوبی ایفا کند.

بازنویسی مطلب منتشر شده در : http://brandabout.ir/

اصول برندسازی شخصی
جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اصول برندسازی شخصی
جانشین پروری در شرکت های خانوادگی-مهدی ترکمان
بازاریابی محتوایی مهدی ترکمان
سوالات اساسی از مشاوران
برندسازی شخصیتی
قیمت گذاری- مهدی ترکمان
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *